Recenze knihy: Bod zlomu – Malcolm Gladwell

Musím říct, že Malcolmovi se kniha povedla a celkem zdárně skloubil dohromady hned několik na první dojem neslučitelných žánrů: – samo vzdělávací knihu s manažerskou příručkou a populárně -naučnou  přírodovědnou literaturou. I když by se o tom mohlo pochybovat, Bod zlomu je zábavná a zajímavá kniha o malých příčinách s velkými následky.

Naleznete zde mnohé, třeba také jak se rodí módní vlny, jak a proč přichází vlny zločinnosti a jak si udržet pozornost malých dětí. Velká část knihy se točí okolo reklamy a obchodu. Malcolm Gadwell se v knize snažil předvést, že myšlenky, informace, způsoby chování a i samotné výrobky, mají svou nakažlivost, ohniska, z nichž se šíří i body zlomu, které je dokáží změnit v epidemii. Šíření informací se podle autora podobá virovému onemocnění. Stejně jako se viry množí a množí, ale imunitní systém je zvládá, dokud nepřekročí určitý bod zlomu, po kterém růst doslova exploduje. V sociálních epidemiích platí, že některé nápady, byť horší, se hned chytí a letí a jiné, i když lepší, tak zůstanou bez povšimnutí.

Kniha se právem stala marketingovou biblí a zaznamenala celosvětový úspěch. Tuto knihu vřele doporučuji i já, protože její text je vskutku inspirativní a ocení jej nejen tvůrci reklamy, ale i nezávislí profesionálové a čtenáři kvalitní literatury faktu.

Anotace nakladatelství: Jak je možné, že se některé změny ve společnosti odehrávají neuvěřitelně rychle? Proč v nějakém městě náhle klesne kriminalita? Jak se z nějakého výrobku nebo knihy stane módní hit? Americký novinář Malcolm Gladwell se na takové změny dívá optikou epidemií. Některé změny se pak šíří společností jako virus, pokud k tomu najdou vhodné prostředí a nositele. V knize nabité pozoruhodnými výsledky psychologických a sociologických výzkumů autor vysvětluje, proč jsou některé nápady a myšlenky nakažlivé, a popisuje typy lidí, díky nimž se mohou rozšířit rychlostí sociální epidemie.

Bod zlomu

V originále: The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference

Autor: Malcolm Gladwell