Jak předcházet bolesti zad

Po celodenním maratonu přijdete domů, chcete si odpočinout, ale místo toho se kroutíte s nepříjemnou bolestí zad. Možná vás to překvapí, ale podobný zážitek  zažívá až 90% populace. Jistě by vás zajímalo, jak tomu je možno předcházet, abyste tyhle nepříjemné prožitky nemuseli zažívat.

Možná vás to překvapí, ale k tomu, aby vás nebolela záda, stačí mnohdy velmi málo. Třeba se jen přezout. Bolest zad totiž ve velkém procentu vznikají ze špatného držení těla, k němuž napomáhá i špatný výběr bot. Nevhodné boty nejenže ničí klenbu nohy, ale také způsobují bolest zad. Dlouhý pohyb v lodičkách na vysokém podpatku, zvláště na jehlách, může způsobit nepřímou bolest zad. Podpatky sice neškodí přímo zádům, ale způsobují špatné držení zad, které onu bolest vyvolává. Nebuďte ve vysokých podpatcích po celý den! Nejoptimálnější výška podpatku pro boty na běžné pohodlné nošení jsou 4 cm. Vyšší podpatky jsou určeny na výjimečné, kupříkladu večerní, akce. Nevhodné jsou však i zcela placaté boty. I z nich vás mohou bolet nohy i záda. Jejich úskalím je riziko porušení klenby na nohou. Nevhodné proto je dlouhodobé nošení balerín bez toho, aniž byste do nich nedaly vhodné ortopedické vložky. Vůbec nejlepší je, když máte několik různých bot, které střídáte. Noste vhodné boty k vhodné příležitosti.  Tak třeba na výlet a na sport si vezměte tenisky s odpruženou podrážkou, která dobře tlumí nárazy tvrdých ploch. Boty k delšímu nošení by měly mít spíše kulaté špičky, které prstům zajistí přirozený prostor. Bolesti zad se často objevují jako následek nevhodného přetěžování zátěže. Klasickým příkladem je i to, že na nákupy se nenosí obyčejné tašky, ale batoh. Běžné tašky narušuje svalstvo okolo krční páteře. Jednostranné zatěžování má za příčinu, že na jedné straně svalstvo ochabne a na druhé je naopak nepřirozeně napnuté. Nepodceňujte bolest svých zad, byť se nejedná o závažný zdravotní problém, vhodná je zde konzultace s odborníkem, který nezávažnost potvrdí a případně vás naučí nějaké to cvičení pro uvolnění a zpevnění zádových a břišních svalů, které vám mohou pomoci bolesti předejít.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

8 + 7 =