Banánová dieta – do hrobu sladce a hladce

V době předjaří, s příchodem teplých dnů, kdy ženy začnou bláznit a toužit po vyštíhlené linii, se to začne rojit těmi nejšílenějšími dietami. Jednou z nejšílenějších je tato, tzv. banánová dieta, která samozřejmě jako všechny zaručené, slibuje efekt závratně rychle a skoro bez žádné práce. Inu, stačí se proměnit v opice a po nějakou dobu se náruživě cpát banány.

 

Je to absolutní šílenost, s níž si můžete maximálně jen ublížit. Nevěříte? Hned vám řeknu jak a proč.

Princip banánové diety

I když hlásá, že dieta není striktně postavená pouze na tom, že byste museli jíst pouze banány, veskrze jich v průběhu dne sníte, víc než dost. Ráno byste si jich měli dát minimálně jeden, ale pokud máte stále hlad, tak klidně kilo. Na svačinu byste si měli dát banánovou kaši vyrobenou z čerstveho rozmixovaného banánu, mléka a medu, na oběd si pak dejte normální oběd a k tomu ještě jeden banán, na druhou svačinku opět banán a večer si dejte banánový salát, kdy banán smícháte s hroznem, ořechy a bílým jogurtem. Dieta slibuje, že pokud tak vydržíte 5 dní, zhubnete 2 kila.  Jídla mohou být lehce obměňována, avšak jejich součástí musí být vždy banán. Denně jich tak sníte minimálně 5.

Banánová dieta se odvolává na pozitivní účinky banánu

Banánová dieta se opírá o pozitivní účinky samotného banánu. To negativní se samozřejmě zamlčuje. Pojďme se jim podívat na zoubek. Banány obsahují 3 přírodní cukry a hodně vlákniny, a proto jsou velkým zdrojem energie. Konzumace 2 banánů vám dodají tolik energie, že jimi pokryjete 90-minutový trénink. Konzumace banánů je bezesporu prospěšná, pomáhají s depresemi, premenstruačním syndromem, chudokrevností, krevním tlakem, pozorností, zácpou, kocovinou, ranní nevolností, nervozitou, žaludečními vředy i pálením žáhy. Jenomže, čeho je moc, to je příliš. Neslyšeli jste to už někdy?

Proč jsem zásadně proti banánové dietě

  • Banánová dieta hlásá, že se u ní nemusíte hýbat a že s ní i při běžném jedení jídla za týden zhubnete. Jenže, jeden banán může mýt až 120 kalorií a vy jich za den máte sníst dokonce 5, což představuje navýšení o 600 kalorií za den. Kromě toho to však znamená i poměrně významné dodávání cukru do těla, což může poměrně značně rozhodit vaši hladinu cukru v krvi. To vás může ohrozit vznikem cukrovky druhého typu anebo vyprovokování srdečních obtíží. Proč srdečních problémů? Je to jednoduché, už sám jediný banán obsahuje příliš velké množství draslíku, co pak 5 banánů a ještě 5 dní za sebou…
  • Banány také obsahují velké množství vlákniny, což v malém množství je prospěšné na trávení, ale když je té vlákniny moc a zvlášť, pokud na ni nejste zvyklí, tak může dojít ke zcela opačnému efektu, a to zácpě. Přílišná konzumace banánů vás rozhodí z rovnováhy. Dieta je nevyvážená a neobsahuje všechny živiny, které potřebujete. Velkou nevýhodou této diety je i to, že o banánech je známo, že se velice snadno a rychle přejí.
  • Banány obsahují fenyletylamin, tyramin a různé aminokyseliny, které způsobují dilataci cév, což způsobuje zvýšení průtoku krve do mozku. Tento stav může vést k bolesti hlavy. Čím vyzrálejší banán přitom je, tím více tyraminu obsahuje. Způsobit jej může byť jeden jediný banán, co pak 5, 5 dní po sobě.  
  • Byť konzumace banánu vám může dodat energii, když se jimi budete přejídat, místo svěžesti budete v konečném výsledku ubytí. Může za to látka zvaná tryptofan, která vede k produkci serotoninu, díky němuž se cítíte unaveně. Hořčík z banánů navíc způsobuje uvolnění svalů, k pocitu ospalosti a únavy.
  • Přílišná konzumace banánů může dokonce způsobit i poškození nervové soustavy.

Lékaři doporučují nic nepřehánět a v průběhu dne si dát banány maximálně 2, ale pouze za těch předpokladů, že nemáte cukrovku a v průběhu dne se hýbete.  

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

2 + 9 =